Hoort mijn vraag hier thuis
Nieuwsgroeplezer
2013-07-28 17:21:26 UTC
Ik ben nog een man van het oude stempel. Ik heb Joris Driepinter vanaf zijn
geboorte meegemaakt.

Nog steeds drink ik melk, veel melk. En dan geen 'magere melk', maar volle
dagmelk.

Nu is mij de laatste weken opgevallen, dat winkel A de melk aanbiedt met een
houdbaarheidsdatum, die 3 of 4 dagen ná aankoop ligt en winkel B de melk
aanbiedt met een UHD van 10 tot 14 dagen ná aankoop.

Waarin zit het verschil?
BugHunter
2013-07-28 17:28:15 UTC
Post by Nieuwsgroeplezer
[...]
De doorloopsnelheid.
--
Bye, BugHunter.
-
http://27mc.woelmuis.nl
Nieuwsgroeplezer
2013-07-29 09:23:34 UTC
Post by BugHunter
Post by Nieuwsgroeplezer
[...]
Ik ben er zeker van, dat juist 'de omloopsnelheid' er niets mee te maken
heeft.

Stel dat winkel A de melk binnen een dag verkocht heeft, is de UHD nog
steeds 3 of dagen ná mijn aankoopdatum.
Bij winkel B duurt het 2 dagen voor de melk de deur uit is, toch is de UHD
10 tot 14 dagen ná de aankoopdag.

Ergens moet er ook een 'fabricagedatum'/tijdstip op de fles/karton staan. 'k
Ga eens kijken, wat dit voor verschil oplevert.

Maar ik blijf nieuwsgierig.
BugHunter
2013-07-29 21:23:12 UTC
Post by Nieuwsgroeplezer
Post by BugHunter
Post by Nieuwsgroeplezer
[...]
Het gaat niet alleen om de doorloopsnelheid van de winkel.
--
Bye, BugHunter.
-
http://27mc.woelmuis.nl
Nieuwsgroeplezer
2013-07-30 07:17:15 UTC
"BugHunter"°
Post by BugHunter
Het gaat niet alleen om de doorloopsnelheid van de winkel.
Ik snap het: ook de tijd die in beslag wordt genomen om het gras te
reformeren tot melk, reken jij mee.