Corruptie in EU parlement: Media Rusland net zo gevaarlijk als ISIS (Dankzij de Poolse Fotyga in het EU parlement)!
Bert(AWRvB)
2016-11-29 20:49:34 UTC
Corruptie in EU parlement: Media Rusland net zo gevaarlijk als ISIS
(Dankzij de Poolse Fotyga in het EU parlement)!

De media in het Westen is opgekocht door veelal grote bedrijven die
niet zitten te wachten op wetenschappelijke publicaties waarin duidelijk
wordt dat hun producten niet deugen omdat die giftige stoffen bevatten
enzovoort. Verder zijn er tv stations / kranten / tijdschriften
enzovoort die van hun adverteerders te horen krijgen dat als via hen
wetenschappelijke publicaties openbaar worden gemaakt, die aantonen dat
een product niet deugt enz, dat die adverteerders dan stoppen met hun
advertenties.

Een Pools lid van het EU parlement, Fotyga, die werkte voor de
Wereldbank, heeft nu een voorstel ingediend om media van Rusland de mond
te snoeren. Over corruptie gesproken.

Corporate media hates RT for telling the stories their advertisers won’t
let them – America’s Lawyer - YouTube

*********************

De advocaat is Mike Papantonio (Ring of Fire)

Resolution Contravenes EU Rules on Human Rights & Media Freedom

Resolution dubs Alleged Russian Propaganda as dangerous as ISIS

*****************

Het Bericht:

***********************************

Advocaat: Russische tv brengt dingen naar buiten die de mainstream
media niet mogen benoemen

http://www.ninefornews.nl/russische-tv-mainstream-media-benoemen/

Het Europees Parlement heeft een nieuwe resolutie aangenomen om
‘Russische propaganda’ effectiever te kunnen bestrijden.

Volgens de Poolse Europarlementariër Anna Fotyga, die de resolutie
indiende, probeert de Russische overheid via denktanks, social media en
meertalige nieuwszenders en nieuwssites als RT en Sputnik de publieke
opinie in Europa te manipuleren en verdeeldheid te zaaien.

In een persbericht van het Europees Parlement wordt de ‘propaganda’ uit
Rusland in één adem genoemd met die van Islamitische Staat.

Het persbericht:
http://www.europarl.europa.eu/news/en/news-room/20161118IPR51718/meps-sound-alarm-on-anti-eu-propaganda-from-russia-and-islamist-terrorist-groups

De resolutie:
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-%2f%2fEP%2f%2fNONSGML%2bREPORT%2bA8-2016-0290%2b0%2bDOC%2bPDF%2bV0%2f%2fNL

********************************

Meer wapens

Volgens de Amerikaanse advocaat Mike Papantonio is de resolutie erdoor
gedrukt omdat de oorlogshaviken meer wapens willen verkopen. Zij zien
een nieuwe Koude Oorlog wel zitten.

“Fotyga werkte voor de Wereldbank en heeft connecties met allerlei grote
Europese corporaties,” zei hij in gesprek met RT. “Er is altijd een
geldspoor.”

Hij wijst op de rol van de mainstream media en megacorporaties.
Nul op het rekest

“Als ik aanklop bij ABC, CBS of NBC en een stuk wil doen over een
medicijn van bijvoorbeeld Pfizer of Merck waar iedere dag duizenden
vrouwen aan sterven, zal ik nul op het rekest krijgen,” zegt hij. “Dat
zullen ze niet toelaten.”

De VS en Europa zijn volgens hem geïrriteerd omdat Russische media
dingen naar buiten brengen die zij niet naar buiten brengen.

“Dat stoort de mainstream media en Wall Street mateloos,” zegt Papantonio.

Propaganda

Zal ABC of CBS aandacht besteden aan talkpoeder dat kanker kan
veroorzaken bij vrouwen? Nee, want fabrikant Johnson & Johnson koopt
ieder jaar voor vele miljoenen aan advertentieruimte.

Dát is pas propaganda, aldus de advocaat.

“Ik ben jarenlang commentator geweest voor RT en mocht altijd zeggen wat
ik wilde,” zegt hij. “Ik heb ook bij MSNBC gewerkt, waar ik geen stukken
meer mocht publiceren omdat ik over één van hun adverteerders schreef.
Dat maakte ze boos.”
Adverteerders

De Amerikaanse media en corporaties kunnen het volgens hem niet hebben
dat de Russische tv onderwerpen benoemt die in Amerika niet benoemd
kunnen worden vanwege de adverteerders.

Die zeggen gewoon: ‘Als je er toch aandacht aan besteed, trekken wij ons
terug’.

[KNIP]

Bert ( A W RvB )
(Adres op website)
***@awrvb.nl
http://www.awrvb.nl
Twitter: awrvbnl

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl
KPGH
2016-11-30 11:01:02 UTC
Post by Bert(AWRvB)
Corruptie in EU parlement: Media Rusland net zo gevaarlijk
als ISIS (Dankzij de Poolse Fotyga in het EU parlement)!
RT doet naar mijn indruk tot op zekere hoogte waar ooit de
BBC succes mee had.

In plaats van het accent direct te leggen op eigen
propaganda, wordt het accent indirect gelegd op andermans
propaganda door over (meer) inhoudelijke feiten en argumenten
te berichten die ingaan tegen de propaganda van de
wederpartij.

De doelgroep in het concurrerende kamp dat men daarmee tracht
te bewerken, wordt daardoor kennelijk verplaats van de
laagste dissidente sociaaleconomische klasse naar een wat
kleinere klasse daarboven die echter meer invloed binnen het
systeem heeft.

Vooral 'New Europe' (de west-Europese koninkrijkjes en de
Oost Europese gebieden die aan NATO werden toegevoegd) heeft
naar ik me voorstel last van RT e.d., omdat daar de lokale
propaganda bestaat uit slecht verweven slogans die alleen
uitzendingen als die van 'Nieuwsuur' en 'Buitenhof' kunnen
overleven. In de jaren 1980 klaagde het regime in nl al dat
de ontvangst van Duitse en Engelse tv-zenders een gevaar voor
'de Nederlandse cultuur' (d.w.z. het regime) vormden. :-)
Ghingis Khan
2016-11-30 17:07:46 UTC
Post by KPGH
Post by Bert(AWRvB)
[...]
Gelukwensen, dat zijn nagels met koppen
slaan.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Bert(AWRvB)
2016-12-01 05:14:51 UTC
Post by KPGH
Post by Bert(AWRvB)
[...]
Op de radio, in die tijd, is een brief van mij besproken over dat
onderwerp en heel Nederland heeft het gehoord (tenminste diegenen die
naar dat programma luisterden)!
--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
Barokino
2016-12-01 09:00:24 UTC
Post by KPGH
Post by Bert(AWRvB)
[...]
Dat is al onder Den Uijl begonnen. Die torpedeerde eerst Veronica, een
legale onderneming die normaal belasting betaalde. Maar ze zonden geen
politieke praatjes uit en dus moesten ze verdwijnen t.b.v. de VARA. Er
werd het één of andere vreemde wetje tevoorschijn getoverd en daarna

En wie herinnert zich niet de manier waarop er uit alle macht geprobeerd
werd de TROS zijn (omroep)wettelijke A-status te onthouden?

De manier waarop Den Uijl de media onder Linkse controle kreeg zou zelfs
bij Goebbels bewondering hebben geoogst.