Fruit verpakt in plastic daar is wat mee...
Skybuck Flying
2015-12-14 19:33:18 UTC

Hallo,

Ik heb hier al twee maanden een appel liggen, 1 van 6 stuks verpakt in
plastic van de AH (de andere 5 zijn opgegeten).

Mijn verbazing over deze apple is enigzins groot !

De appel is nog steeds niet echt gaan rotten. Dit is zeer ongewoon.

De appel is afkomstig uit Frankrijk.

Het type is golden delicious zoals ik wel vaker heb gekocht, maar dan los.

De appel zit wel een klein beetje verpakt in plastic van boven maar
zijwaarts niet.

Ik find dit hoog verdacht. De appel had allang moeten gaan rotten in
principe.

Er zit wel een heel klein rot plekje in maar verder niets.

De appel ziet er wel uitgedroogd/verschroeid uit.

Omdat de keuken een beetje stinkt... kan de afvalbak zijn, of iets anders,
of de appel ga ik hem wegflikkeren.

Ik was van plan deze appel te bewaren om te zien hoe lang het duurt voordat
deze gaat rotten.

Maar ik heb genoeg gezien.

Ik ben vrij overtuigd dat deze appel is ingespoten met een of andere
chemicalie zodat deze appel langer goed blijft.

Er werd gezegd op tv of in krant of op internet/nieuwssite dat mensen fruit
in plastic verpakkingen niet vertrouwde en dat er geen verschil zou zijn met
los verpakt fruit.

Nou deze appel bewijst het tegendeel wat mij betreft ?!

Heel misschien heb ik wel eens een losse gehad die zo lang niet ging rotten,
maar ik durf het enigzins te betwijfelen.

Hoog verdacht !

Ik ga toch de appel voor de grap bewaren maar ik zal er een plastic zakje om
heen doen om de stank te voorkomen.

Eens kijken hoe lang het duurt voordat ie echt goed gaat rotten ! LOL.

Wat mij betreft hebben mensen gelijk... fruit in plastic... daar is wat mee
! ;)

Doei,
Skybuck =D
Maya Zuiderweg
2015-12-15 00:42:05 UTC
Post by Skybuck Flying
[...]
;)
Doei,
Skybuck =D
Test: dezelfde dag zowel een in plastic verpakte appel en een los
gekochte appel op vrijwel dezelfde plek te leggen (ivm temperatuur en
vochtigheid), maar niet direct naast mekaar (rottend fruit steekt
mekaar aan). Tuurlijk moeten de appels wel op dezelfde dag gekocht
zijn.

M.
Izak van Langevelde
2015-12-15 10:03:17 UTC
Post by Maya Zuiderweg
Post by Skybuck Flying
[...]
En ze moeten op dezelfde dag gefokt en geplukt zijn...
Grinnikend door het leven...
Casper H.S. Dik
2015-12-15 10:23:25 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Maya Zuiderweg
[...]
Een appel? Ik zou minimaal 100 appels van iedere soort
gebruiken.

Appels rotten in principe niet tenzij ze vallen of beschadigd zijn;
vroeger werden ze te drogen gelegd op de zolder van de schuur;
dan kreeg je van die gerimpelde appeltjes.

Casper
Maya Zuiderweg
2015-12-16 01:48:17 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Maya Zuiderweg
Post by Skybuck Flying
[...]
En door dezelfde fokker ;-)

M. (dacht dat men dieren fokte en appels etc teelde).
BugHunter
Bye, BugHunter.
Ifrit
2015-12-15 07:49:08 UTC
Post by Skybuck Flying
[...]
Wist je dat je veel ouder wordt wanneer je jezelf in plastic kleedt?
(Zoveel mogelijk oppervlak bedekken maar wel oppassen met
oververhitting, niet ademende huid, e.d.)

Wanneer je het onder je normale kleding doet dan valt niemand het op.
Zelf draag ik buiten de deur geen hoofdbedekkend plastic maar dat kost
je natuurlijk wel jaren.
--
Ifrit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ifriet
HWtn
2015-12-15 12:39:47 UTC
Post by Skybuck Flying
[...]
Ja Skybuckkeltje, dat heb je met appels. Die kunnen lang bewaard worden.

Als mens van 2015 zoek je daar natuurlijk iets achter. Moet wel een complot
zijn. En de keuringsdiensten zijn natuurlijk helemaal niet te vertrouwen.
Iedereen weet dat die mee in het complot zitten. Zo slecht is de wereld nu
eenmaal.

HWtn