wat mogen we eigenlijk nog WEL eten??
Linea Recta
2015-10-26 16:12:32 UTC
http://www.telegraaf.nl/gezondheid/24660798/__Vlees_op_zwarte_lijst_WHO__.html
--
|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os
Number51
2015-10-26 16:43:39 UTC
Ach, tzt is vlees weer gezond laat dat maar aan de vleeslobby over.
Sjoerd
2015-10-26 17:25:20 UTC
Post by Number51
Post by Linea Recta
www.telegraaf.nl/gezondheid/24660798/__Vlees_op_zwarte_lijst_WHO__.html
Ach, tzt is vlees weer gezond laat dat maar aan de vleeslobby over.
Juist. Bepaalde soorten vlees hebben bij het Voedingscentrum op de lijst
gestaan van voedingswaren met een verhoogd risico op kanker. Toen kreeg
het Voedingscentrum een donatie van de vleesindustrie en was vlees
ineens weer gezond.

Ik sta er soms van te kijken hoe je besodemieterd wordt, zelfs door een
instituut als het Voedingscentrum, dat ik altijd als gerenommeerd en
betrouwbaar had beschouwd.
Number51
2015-10-26 17:53:43 UTC
Post by Sjoerd
Post by Number51
Post by Linea Recta
[...]
Ik ben uit de tijd dat opgroeien zonder yoghurt onverantwoord was,
later werd het kankerverwekkend en nadat er een rechtse draai aan was
gegeven was het weer erg gezond.

Het lijk me een goed idee om drank, drugs en tabak gezond te maken,
helpt vast goed tegen de vergrijzing.
Izak van Langevelde
2015-10-26 18:02:54 UTC
Ik ben uit de tijd dat opgroeien zonder yoghurt onverantwoord was, later
werd het kankerverwekkend en nadat er een rechtse draai aan was gegeven
was het weer erg gezond.
Vanwege het rechtsdraaiend melkzuur?
Grinnikend door het leven...
Mijnheer Orac
2015-10-26 18:13:38 UTC
Post by Izak van Langevelde
Ik ben uit de tijd dat opgroeien zonder yoghurt onverantwoord was, later
werd het kankerverwekkend en nadat er een rechtse draai aan was gegeven
was het weer erg gezond.
Vanwege het rechtsdraaiend melkzuur?
Ik ben opgegroeid met de reclame dat melk gezond was, maar ook, daarna,
dat melk helemaal niet gezond was.

Ik ben, sindsdien, volledig in de war. Als ik een koe zie ga ik gillen.
Rink
Reed je met de trein?
Number51
2020-03-12 15:45:09 UTC
On Thu, 12 Mar 2020 16:42:17 +0100, Rink
Het kan ff duren voor je antwoord krijgt.
Rink
2020-03-12 15:46:12 UTC
Vier en een half jaar, denk ik....
Number51
2020-03-12 15:48:52 UTC
Dat is mijn inschatting ook.
Rink
2020-03-12 16:01:41 UTC
Post by Rink
Post by Number51
On Thu, 12 Mar 2020 16:42:17 +0100, Rink
Het kan ff duren voor je antwoord krijgt.
Vier en een half jaar, denk ik....
Dat is mijn inschatting ook.
Maar in werkelijkheid duurde het maar 3 minuten
voordat ik een reactie kreeg !
Number51
En over vermoedelijk over 4.5 jaar nog één.
Frans Balkon

Number51
Wellicht, een commerciële draai is ook een rechtse draai.
O. Udeman
2015-10-26 16:57:04 UTC
Post by Linea Recta
http://www.telegraaf.nl/gezondheid/24660798/__Vlees_op_zwarte_lijst_WHO__.html
De enige manier om elk risico uit te sluiten is stoppen met eten en
drinken. Dan weet je zeker dat je geen kanker zult krijgen
Sjoerd
2015-10-26 17:53:04 UTC
Post by O. Udeman
Post by Linea Recta
www.telegraaf.nl/gezondheid/24660798/__Vlees_op_zwarte_lijst_WHO__.html
De enige manier om elk risico uit te sluiten is stoppen met eten en
drinken. Dan weet je zeker dat je geen kanker zult krijgen
Nee, dan zie je over het hoofd dat kanker ook oorzaken kan hebben die
niets met eten te maken hebben, zoals tabaksrook, asbest, benzeen,
formaldehyde, straling, infectie, genetische samenstelling e.d.

Maar door geen vlees te eten (het ging trouwens om 'bewerkt vlees'),
sluit je in ieder geval één van de factoren uit.

Ik begin er maar niet meer over dat ik al 50 jaar vega ben. Dat
begaanheid met het lot van dieren daarvoor toch al voldoende reden is.
Ook niet dat ik als bijkomend voordeel al die tijd nooit ziek ben
geweest, als enige onder mijn collega's. Nee, dan krijg je weer van die
moeizame discussies over de evolutie en zo. Laat dat maar even rusten.

Overigens, voor wie wel geïnteresseerd is: a.s. zondag 1 november is het
World Vegan Day. Neem dan eens een kijkje op VegFestNL, www.vegfest.nl,
Jaarbeurshallen, Utrecht.
M a r i o
2015-10-26 18:14:33 UTC
Post by Sjoerd
Overigens, voor wie wel geïnteresseerd is: a.s. zondag 1 november is het
World Vegan Day. Neem dan eens een kijkje op VegFestNL, www.vegfest.nl,
Jaarbeurshallen, Utrecht.
Leuk, wéér een demonstratie, liggen de rotte tomaten en eieren al klaar
daar of moet je die zelf meenemen?

Mario... er wordt weleens vergeten dat wij, de mensheid, van oorsprong
vleeseters zijn, als de mensheid ooit was opgehouden met jagen en vlees
eten dan zouden we er niet eens meer zijn om ons hierover druk te maken.
Sjoerd
2015-10-26 18:30:38 UTC
Post by M a r i o
Post by Sjoerd
[...]
Het is een beurs voor geïnteresseerden. Niks demonstratie.
Post by M a r i o
[...]
Dat bedoel ik nou met die moeizame discussies over evolutie en zo.
Ik zie de bui al hangen en hou me daar maar even wijselijk over stil.
M a r i o
2015-10-26 19:10:29 UTC
Post by Sjoerd
Post by M a r i o
[...]
Precies, daar sluit ik me van harte bij aan want ik heb niets tegen
vegetariërs of veganisten, integendeel, ik vind het wel cute, want er is
eigenlijk niks lekkerder dan je gezwollen orgaan in een vegetariër te
steken, ze zijn naar mijn gevoel net even iets strakker, maar dat is
zogezegd puur mijn gevoel.
Het heeft waarschijnlijk iets te maken met het avontuurlijke in me, het
gaan waar nog nooit een ander is geweestgevoel, denk ik.

Mario... Maar hoe het ook zij, gelukkig waren onze voorouders goed bij
zinnen, daarom zijn wij hier, anders hoorden wij qua mensachtigen bij de
losers, zoals de Neanderthaler en dergelijke, ongetwijfeld benoemd onder
de titel: de Homo Verrectus.
Linea Recta
2015-10-26 18:26:54 UTC
Post by Sjoerd
Post by O. Udeman
Post by Linea Recta
[...]
Dat is mooi. Maar vergeet niet dat veel dieren zelf ook vlees eten.
--
|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os
Sjoerd
2015-10-26 22:51:24 UTC
Post by Linea Recta
Post by Sjoerd
[...]
Heb je wel eens gezien, op tv of in het echt, dat een dier, geklemd
tussen twee platen, met een groot scherp mes de keel wordt doorgesneden.
Ik vind het niet om aan te zien, ik kan het alleen nog aanschouwen
door een spleet tussen twee vingers heen, en dan nog keert mijn maag
zich om.
Heb jij dan geen last van eh... gevoelens.

Een pitbull ziet een kleuter en denkt: ha, een lekker hapje. Toch wordt
die pitbull afgemaakt voordat-ie kans krijgt de kleuter op te peuzelen.
Vind jij dan dat hij zijn gang had mogen gaan? Tenslotte volgt hij
alleen maar zijn natuurlijke instincten.
O. Udeman
2015-10-26 23:27:03 UTC
Post by Sjoerd
Post by Linea Recta
Post by Sjoerd
[...]
Voor iemand die zegt de discussie niet aan te gaan produceer je wel erg
veel berichten. Waarbij opvalt dat je reacties inhoudelijk niks om de
hakken hebben en humor je ontgaat.
Sjoerd
2015-11-02 16:45:53 UTC
Post by O. Udeman
Post by Sjoerd
Post by Linea Recta
Post by Sjoerd
[...]
Ik heb jouw woorden zitten overpeinzen, de afgelopen dagen.
Je hebt de kop er niet goed bij. Over de evolutie beginnen, _dat_ heeft
geen zin. Dan moet je je in de evolutie verdiepen, zo'n discussie
verzandt altijd in geouwehoer en bovendien: daar gaat het helemaal niet
om. Het gaat om wat je er zelf van vindt, en dat probeer ik de hele tijd
los te peuteren.
Post by O. Udeman
Waarbij opvalt dat je reacties inhoudelijk niks om de hakken hebben
Bovenstaande reactie van mij is nou juist waar het in een discussie om
gaat: ervaringen uitwisselen. Mijn eigen ervaringen leg ik haarfijn uit,
en nou wil ik graag weten welke gevoelens dit dan bij de ander oproept.

Het is dan ook teleurstellend dat de OP, L. Recta, niet de kloten heeft
om zich te verantwoorden.
Post by O. Udeman
en humor je ontgaat.
Ik zie de humor staan. Maar dit is een zaak van leven of dood, en humor
is hier dan ook niet op zijn plaats. Ik heb er lichtelijk geërgerd
overheen gelezen.
BugHunter
2015-10-26 18:42:57 UTC
Post by Sjoerd
Post by O. Udeman
Post by Linea Recta
[...]
Vegetariers zijn erger dan Jehova's getuigen
en minstens zo vervelend.
Bye, BugHunter.
"Eigen volk ook!"
Sjoerd
2015-10-26 22:24:14 UTC
Vegetariers zijn erger dan Jehova's getuigen en minstens zo vervelend.
Mogelijk dat er wel eens zo'n type tussen zit. Ze komen voor in alle
lagen van de bevolking, dus wees maar voorzichtig met generaliseren.
Mijn ervaring met hen is dat het hele sterke persoonlijkheden zijn,
gewetensvol, karaktervol, gevoelig, sympathiek en met een sterke
uitstraling. En dat meen ik nou echt.
De tact en het medeleven met andere schepsels heb jij blijkbaar niet.
Je zou een voorbeeld aan hen kunnen nemen.
BugHunter
2015-10-26 22:29:56 UTC
Post by Sjoerd
[...]
Misschien heb ik andere ervaringen. Als
iemand zijn/haar natuur verloochent, moet
ie dat zelf weten, maar zwijg erover.
Bye, BugHunter.
"Eigen volk ook!"
Gymaholic
2015-10-26 19:15:31 UTC
Post by Sjoerd
Post by O. Udeman
Post by Linea Recta
[...]
Ik sluit me bij Sjoerd aan (25 jaar vega en sinds die tijd niet ziek
geweest en ook niet bleek, bloeddonor.) ;-)
BugHunter
2015-10-26 19:19:57 UTC
Post by Gymaholic
Post by Sjoerd
Post by O. Udeman
Post by Linea Recta
[...]
Ik geloof er niks van, je was voor die tijd
al ziek, in je hoofd.
Bye, BugHunter.
"Eigen volk ook!"
Sjoerd
2015-10-26 22:27:13 UTC
Een teveel aan tact kan jou tenminste niet worden verweten.
BugHunter
2015-10-26 22:31:57 UTC
Post by Sjoerd
Post by Gymaholic
[...]
De waarheid moet soms ondanks alles toch
gezegd worden. Ik moet er niet aan denken
dat een van mijn dierbaren erdoor
aangestoken worden (al kan ik me dat niet
voorstellen).
Bye, BugHunter.
"Eigen volk ook!"
Sjoerd
2015-10-26 23:19:38 UTC
De waarheid moet soms ondanks alles toch gezegd worden. Ik moet er
niet aan denken dat een van mijn dierbaren erdoor aangestoken worden
(al kan ik me dat niet voorstellen).
En die waarheid is dat jij en je dierbaren een verhoogd risico op kanker
lopen. Terwijl je als vega nooit ziek bent, dat is in deze draad weer
eens twee maal bevestigd.
Maar als jouw begaanheid met het lot van het dier alleen al geen
voldoende reden is, dan is er zeker sprake van een ernstige
gevoelsblokkade.
BugHunter
2015-10-27 00:17:04 UTC
Post by Sjoerd
[...]
Er zijn zoveel meer dingen waarvan je kanker
krijgt. Ik denk dat wij behoorlijk gezond
leven. En ziek zijn we ook nooit, dus dat
zegt niks. Sterker nog, een vegetarier heeft
meer kans op ziekte en een kort leven.
Geen vlees eten omdat er een dier voor
gedood wordt? Hoe gek ben jij?
Bye, BugHunter.
"Eigen volk ook!"
Izak van Langevelde
2015-10-27 11:09:46 UTC
Post by Sjoerd
[...]
Ik ken wel een paar vegetariers die echt wel 'ns ziek zijn, een enkeling
ernstig, en een ik ken er wel een paar die inmiddels overleden zijn. Ik
ben blij voor eenieder die nooit ziek is, maar het gaat me wat te ver te
stellen dat vegatariers nooit ziek zijn...
Grinnikend door het leven...
O. Udeman
2015-10-27 11:54:10 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjoerd
[...]
Ze eten ongezond, al geloven ze zelf van niet. Maar ja, probeer een
gelovige maar eens van zijn geloof af te brengen.
Mijnheer Orac
2015-10-26 17:19:44 UTC
Post by Linea Recta
http://www.telegraaf.nl/gezondheid/24660798/__Vlees_op_zwarte_lijst_WHO__.html
Het is al jaren bekend dat vegetariërs langer en gezonder leven. Niks
nieuws dus.

En laten we eerlijk zijn, men noemt het 'vlees', maar in werkelijkheid
zijn het lijken. We eten lijken. We eten doden. Dat kan niet gezond
zijn.
Linea Recta
2015-10-26 17:29:39 UTC
Post by Mijnheer Orac
Post by Linea Recta
http://www.telegraaf.nl/gezondheid/24660798/__Vlees_op_zwarte_lijst_WHO__.html
Het is al jaren bekend dat vegetariërs langer en gezonder leven. Niks
nieuws dus.
Ik eet al voldoende verse groenten en fruit, maar je zult ook voldoende
eiwitten, mineralen en B-vitaminen nodig hebben.
Post by Mijnheer Orac
En laten we eerlijk zijn, men noemt het 'vlees', maar in werkelijkheid
zijn het lijken. We eten lijken. We eten doden. Dat kan niet gezond zijn.
OK, dan ga ik maar levende dieren eten...
--
|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os
O. Udeman
Vegetariërs herken je altijd aan hun akelige bleke gelaatskleur. Brrr.
Mijnheer Orac
Vegetariërs herken je aan het feit dat ze nog leven.
Barokino
2015-10-26 20:07:25 UTC
Post by Linea Recta
http://www.telegraaf.nl/gezondheid/24660798/__Vlees_op_zwarte_lijst_WHO__.html